lördag 5 november 2011

FRÅGA: Vad väcker din läslust?

I Bokcirkeln Edit ska vi läsa Little Bee av Chris Cleave denna månad. Den verkar mycket intressant, men finns bara på engelska. Kändes lite trögt.

När jag fick hem min bok blev jag emellertid alldeles till mig. Boken är ju så fin. Amerikansk storpocket! Älskar det luftiga formatet, den indragna framsidan och att omslaget är av en kraftig blank papp med struktur. Plötsligt känner jag mig så otroligt sugen på att läsa.

Ju mer jag tänker på det så inser jag att det är de små sakerna som gör skillnad för läslusten. Vem säger att utsidan inte spelar någon roll? Hursomhelst fascinerar det mig, det här med lässuget. Var kommer det ifrån?

Vad väcker din läslust?

Svara gärna i kommentarsfältet eller i din egen blogg, men glöm då inte att länka hit så att jag hittar ditt svar. Allt gott!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...