onsdag 9 november 2011

Fabulerats FYRA: läsgodis

Min goda vän Beatrice skrev på Bokcirkeln Edits blogg om det här med bokgodis, eller läsgodis om man vill kalla det så. Läsning och något gott hör ju som bekant mycket väl ihop. MEN, det ska inte kladda, man ska inte föräta sig och det ska ju också ge den där känslan av lyx. Själv äter jag gärna något hembakt tillsammans med kaffet och boken. Här kommer mina fyra bästa:
1. Lavendelskorpor. Föredömligt torrt och oändligt gott. Smakar sommar och Provence och krasar gott. När man bakar själv blir det dessutom väldigt många skorpor. Det tycker jag om.

2. På min födelsedag fick jag en ask Marianne av maken och det finska godiset med papper om är ju extremt bra bokgodis. Gott. Kladdfritt. Går bra ihop med kaffe också. Eller te. 

3. Mörk choklad. JA, det här är grumligt vatten, jag inser det. Det osar GI, och jagäterintegodismengärnamörkchoklaaaad. Mörk choklad är inte heller kladdfritt, men till kaffet är det ljuvligt.

4. Gröna kulor, marmeladgodiset i den kungliga asken ger en air av flärd till bokläsandet, tycker jag. Några kulor räcker, men åh så gott det är. Ingen risk att föräta sig heller, få har ätit mer än fem på en gång skulle jag gissa.

Vilket läsgodis väljer du?

1 kommentar:

Lisa sa...

Jag jobbar nästan enbart med lösgodis, varje dopp i påsen blir en överraskning och ett fint komplement till den braiga boken.
Ibland tar jag en kopp te eller kaffe och då värmer jag en lussekatt, året runt.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...