fredag 4 november 2011

Att vara beroende och inte få sitt uppåttjack

Boklördag. Smaka på ordet. Igen: Boklördag. Då må vara muppigt och mainstream, men jag gillar lördags-DN.

Den fantastiska bibliotekarien som svarar på frågor i Fråga bibliotekarien redde senast ut varför biblioteksböcker luktar som de gör och skrev att Paul Auster är finkultur för dem som inte gillar finkultur. Underbart!

Lägg därtill Boklistan, recensionerna och sist men absolut inte minst den fantastiska Lotta Olsson, tanten som vekar ha läst ALLA böcker någonsin skrivna och tipsar på ett sätt så att jag varje vecka har en ny bok på min att-läsa-lista. Hon vet vilka knappar man ska trycka på.

Imorgon är det Allhelgonadagen. Ingen tidning.Gulp!

- Hej, jag heter Josefin och jag är beroende av Boklördag.
- Hej Josefin.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...