onsdag 5 oktober 2011

Vad jag (inte) älskade

Jag började på Vad jag älskade av Siri Hustvedt och kan inte förmå mig själv att fortsätta läsa. Det är absolut inte dåligt, men kanske en smula för mustigt för min smak. Porträttgalleriet verkar enormt och så är det, ehm, präktigt. "Vid det laget hade Erica och jag varit tillsammans i mer än fem år, och jag tänkte mig ofta vårt äktenskap som ett enda långt samtal." Nämen, vad fint för dem!

Jag tyckte mycket om Sorgesång, men det lockar mig inte att läsa om konsthistorikern Leo Hertzberg. Trots att det är en relationsroman. Trots att den utspelar sig i New York. Trots att jag är helt såld på paret Hustvedt-Auster och allt Brooklynmysigt de producerar. Kanske blir det Vad jag älskade en annan gång, men definitivt inte nu.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Jag har börjat på den TVÅ gånger. Nu ligger den till försäljning på Bokbörsen. Say no more.

Josefin sa...

Ah, det är så pass alltså. Bea sa att det tog henne en hel sommar att komma igenom Vad jag älskade. Nä, det verkar inte vara något för mig heller. Inte Bokbörsen riktigt än, men jag utesluter inte ett liknande öde.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...