måndag 10 oktober 2011

Det är då som den stora Läckbergångesten rullar in

Camilla Läckberg, denna deckarfabrik till kvinna! Var nere på Hemköp nyss och vid tandkrämen hittar jag en hel pall med senaste boken Änglamakerskan. E-n h-e-l p-a-l-l.  Folk köper onekligen ohemula mängder Läckberg. Tanten är rik som ett troll.

Samtidigt som en del av mig är sjukt avundsjuk på att det går att tjäna storkovan på att skriva böcker i en mysig skrivarlya i centrala stan, och en del av mig är jätteglad över att folk läser böcker istället för att slåss och se på tv hela dagarna, och trots att jag borde vara tacksam över att en kvinna gjort sådana litterära framsteg så måste jag säga det här: DET ÄR SKRÄP. KÖP NÅGOT ANNAT. VÅGA!

Puh, det var skönt.

PS: Det bor ett potentiellt Dostojevskijfan i oss alla. Det är jag övertygad om.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...