onsdag 25 september 2013

Prebokmässehjärtklappning och en förstelärartjänst att fira

Idag är en dag att fira, ty jag har blivit erbjuden en förstelärartjänst. I svenska. Fint ska det vara, förstår ni. Förutom att detta lönemässiga mirakel ägt rum är dagen idag också den då jag packar för att fara till Bokmässan. Imorgon är jag DÄR. Ni förstår ju själva: Jag vet knappt var jag ska börja mitt firande.

Ska du till Bokmässan, vore det emellertid väldigt kul att ses. Jag hoppas och tror att du anmält dig till bokbloggarminglet vi bloggambassadörer håller i. Ska du till minglet, ta med böcker du vill byta bort: det kommer att finnas bokbytarbord. Ta också med starka armar för goodiebagsen kommer att vara tunga. Vill du leta upp mig någon annan gång kan du se vilka seminarium jag vill gå på här. Jag kommer säkerligen bära en FABULERAT-pin och se gravid ut. Det beror på att jag gillar min blogg och att jag har en bebis i magen.

Min goda vän och lärarkollega Malin som jag bloggar med på Samtal mellan två lärare kommer också till Bokmässan. Hon är döcool, jobbar delvis på Skolverket och vi pratar båda gärna skolfrågor med dem som vill.

Just i denna stund är jag oerhört förväntansfull och väldigt skräckslagen inför allt det spännande som stundar. Risken för social overload känns överhängande. Förlåt en introvert själ, men bli inte förvånade om ni ser mig smita ut bakvägen före stängning. Jag kommer inte ta täten och ropa "efterfest" när mässdörrarna stängt för dagen. Däremot ska det bli så väldigt fint alltsammans. På ett lågmält sätt ropar jag "yej" och viftar med en liten Bokmässeflagga i mitt hörn.

Nu ska jag fira min förstelärartjänst med örtte och tidig sänggång. Ses imorgon?

6 kommentarer:

Janina Kastevik sa...

Har du också en bebis i magen! Grattis! (Jag är också på smällen, vecka 36.)

Janina Kastevik sa...

Och grattis även till förstelärartjänsten!

Anonym sa...

Håller med ovanstående talare: Stort dubbelgrattis till dig och vilka otroligt spännande nyheter!

Sincerely Johanna sa...

Grattis x2 Josefin! Hoppas du får en bra bokmässa.

Linnea sa...

Wow grattis till både bebis och förstelärartjänsten! Hoppas du har det toppen på bokmässan! :)

Josefin sa...

TACK för grattis alla ni fina! Känner mig yster av glädje över allt fint. (Även om viss boksmälla råder just nu efter tre dagar på mässan).

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...