söndag 25 september 2011

Fyra snygga

En snygg bok är ofta en bra bra bok. Här är fyra snygga jag vill ha.


Främlingen av Albert Camus. En klassiker om psykets irrvägar. Jag har läst den förr, men saknar den i hyllan.
The Great Gatsby av F Scott Fitzgerald. Den store Gatsby är inte den man tror. En bok om att leva upp till andras förväntningar. En doktor jag känner lånade mitt ex och har inte lämnat tillbaka den (än). Den här nya utgåvan är dessutom snyggare. Jag är värd den.
Lacrimosa av Eva-Marie Liffner. En nyhet som anspelar på Drottningens juvelsmycke av CJL Almqvist. Älskar Almqvist, kanske också Lacrimosa.
Emma av Jane Austen. En klassiker i nytt fodral à la 70-tal. Den snyggaste Emma jag sett.






PS: Min födelsedag är 8 november.


Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...