tisdag 10 september 2013

Ett viktigt meddelande

Fram med anteckningsböckerna! Nu är det nämligen så att jag måste säga något viktigt, och det är inte varje dag jag gör det.

Jag har världens bästa jobb. 

Det här med att prata om litteratur på betald arbetstid och (i bästa fall) få elever att gilla böcker, fastän de aldrig varit storläsare ÄR SÅ J-A UNDERBART. (Bli inte rädda nu, svordomen jag klämde i med är en rest från Skäringer-lyssnandet nyligen, jag blir snart mitt vanliga präktiga svordomsfria jag igen). För att ytterligare hajpa mitt fantastiska jobb ska jag skrytsamt säga att i oktober kommer Jonas Hassen Khemiri på författarbesök. Woop! Woop!

Slut på viktigt meddelande.

1 kommentar:

Astrid Ahlberg sa...

Det var ju positivt att du tycker det är ett underbart jobb - måste innebära att du får gensvar hos eleverna! Tror det är oerhört viktigt att unga läser böcker så de får grepp om svenska språket, för sin egen skull.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...