onsdag 11 september 2013

Kallifatides, du är min idol

Bilden lånad från SR.se
Alltså, nu när sommaren är slut och vi har lyssnat oss igenom alla avsnitt av Sommar i P1, så tycker jag att vi unisont hyllar författaren Theodor Kallifatides som årets sommarpratare. Det sommarpratet var bannemig så bra och inspirerande att jag ska tvinga skolkidsen att lyssna och för egen del sedan tvångsmässigt läsa om allt han skrivit. Sättet han lärde sig svenska på och hur han sedan blev en av våra bästa författare borde imponera på vem som helst. Inte nog med det, karln sa så mycket klokt i programmet att jag måste lyssna flera gånger och anteckna alltsammans. Jag är stum av beundran - Kallifatides du är min idol (och i smyg hoppas jag att min man ska vara lika stilig i din ålder).

Vem tycker du var årets sommarpratare?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...