lördag 23 februari 2013

Sista boken från Finistère

Jag hade det ju så hjärtans trevligt med Bodil Malmstens Priset på vatten i Finistère i lurarna under januari. Ville ha mer. Så jag kastade mig över Sista boken från Finistère och hoppades på att lulla vidare i samma pion- och luktärtsbubbla som senast. Så blev det emellertid inte.

Precis som omslaget indikerar går det brant utför i Sista boken från Finistère. Huset ska säljas och pionplantorna likaså. Bodil ska ta farväl av allt det fina, de rara grannarna och Madame C. Det småputtriga trädgårdspysslandet är borta och utbytt mot husförsäljningsångest och fluginvasion. Det är inte härligt alls. 

Bodil kan skriva, det kan hon. Uppläsningen är det heller inget fel på. Att jag inte gillar boken beror enbart på att jag vill ha mer av det där TREVLIGA. Det fann jag helt enkelt inte i Sista boken från Finistère. Tant pis, som fransmännen säger.

Utgivningsår: 2008
Uppläsare: Bodil Malmsten herself
Förlag: Bonnier Audio
Köp den, exempelvis via Bokus eller Adlibris

1 kommentar:

Linnea sa...

Det här är nog en av de Malmstenböcker som jag har gillat minst.. (men hon är fortfarande an av mina favoritförfattare). Jag gillar när hon biter ifrån i sina böcker, men den här hade jag svårt att engageras av.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...