måndag 11 februari 2013

Ge mig fler e-böcker!

Jag har insett att jag gärna läst fler av mina böcker på läsplatta än vad som är möjligt. Har fått smak på det smidiga formatet och att det är så enkelt att anteckna. Lite besviken över att klassiker som Mästaren och Margerita eller facklitteratur som Synligt lärande för lärare inte finns som e-böcker, exempelvis. Därför blev jag glad som en speleman (för de är glada rackare, de där) när jag läste att Bonnier ger ut 1000 nya e-böcker, bland annat klassiker.

Efter att ha ögnat igenom listan kan jag konstatera att favoriter som Maria Gripe, Selma Lagerlöf, Amanda Hellberg och George R. R. Martin finns som e-böcker redan nu. Men, Bonnier, Natur och Kultur, och ni andra: Mer facklitteratur i e-boksformat vill vi ha! Facklitteratur är klockren e-media eftersom sådana böcker sällan är bokhylleböcker och eftersom man gärna vill anteckna medan man läser. Dessutom har vi ofta ett här-och-nu-behov av facklitteratur, vilket e-boken skulle kunna tillfredsställa med några knapptryck. Ni fixar, vi läser, okej?

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...