fredag 22 februari 2013

Hundvakten

En fri och ledig Maggan i skogen på landet november 2012.
Hundvakten skulle kunna vara titeln på en rysare eller feelgood-roman. I detta fall är det emellertid namnet på ett blogginlägg och inget annat.

I julas fick hundvakten som dagligen vallar vår Magga Jandy Nelsons Himlen börjar här i julklapp av oss. På juldagen fick jag ett sms där dagmatten deklarerade att boken var utläst och mycket omtyckt. Hade jag kanske fler boktips?

Nu levererar jag tips på löpande band och hundvakten läser och gillar. Så väldigt, väldigt fint. Känslan av att jag kanske gör lite nytta (läsfrämjande!) samtidigt som att jag känner mig så himla bra på att hitta lyckade boktips är riktigt angenäm. Jag känner mig så VIKTIG. Sanningen är väl emellertid att det är väldigt enkelt att boktipsa till någon med samma smak som jag själv. Eftersom hon dessutom inte verkar ha läst alla de bästa böckerna jag läst är det ännu enklare. Lyckan i att ha hittat denna någon är i varje fall stor, som att höra årets första koltrast, ungefär.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...