torsdag 5 januari 2012

Om att resa till Åre


I februari ska jag åka till Åre. Jag ska åka skidor (älsk!) och det ska vara snöigt, soligt och härligt. MEN, det jag längtar efter allra, allra mest med denna resa - så mycket att jag blir helt till mig varje gång jag tänker på det - är att jag ska åka tåg dit. Och inte bara det. Jag ska åka tåg ENSAM, som i utan hund och barn. I totalt 14 timmar! I tyst avdelning!

Utrymme för att låta detta sjunka in.

Förstår ni hur mycket jag kan läsa? Förstår ni? Kanske ska jag också dricka kaffe, äta godis och titta drömmande ut genom fönstret på det där sättet som jag sett andra göra och som är h-e-l-t omöjligt i hundkupé eller med en ettåring som sällskap. Missförstå mig rätt, terriern är fenomenal, dottern alldeles fantastiskt och helt underbar, men ensamtid på tåg, gott folk, är en raritet. Fridlyst.

År 2012, alltså. Kan omöjligt bli ett skitår.

2 kommentarer:

boktok73 sa...

Förstår precis din iver! Njut av lästiden!!!

Josefin sa...

Tack! Det ska jag verkligen göra.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...