söndag 18 december 2011

Julklappsskatten i det gröna paketet


Alltså, man måste älska det här julklappsbytet som En bok om dagen håller i, det måste man. Under högtidliga former öppnade jag de åtta (!) fina julklapparna som gömde sig i mitt gröna paket.

Den första boken, Montecore av Jonas Hassen Khemiri, är en av julklappsvännens favoritförfattare och stockholmare precis som jag. Det är en bok jag klämt på ett par gånger, men aldrig blivit färdig till att läsa. Ska bli kul att sätta tänderna i den!

Den andra boken Det är 1988 och har precis slutat snöa av Sigge Eklund är en barndomsskildring som utspelar sig i slutet av 80-talet. Kanske en av generationsromanerna jag söker efter med ljus och lykta? Spännande!

I paketet gömde sig också te, choklad, block och penna, små julgransprydnader, en reflex i forma av Lilla My och en kalender. Min julklappsvän hade utan tvivel koll på vad det är jag gillar. Teet och chokladen slukar jag innan ni hinner säga god jul och konsumtionen av block och penna är mitt svåraste missbruk näst efter koffeinintaget. Kalendern får följa med till jobbet där den kommer att komma väl till pass. Så, TUSEN TACK, kära julklappsvän för allt fint, roligt och välgenomtänkt. Jag tror nog dessutom att jag klurat ut vem du är. Visst är det du Mia?

För övrigt kan jag meddela att nära nog alla i familjen gladde sig åt julklapparna i det gröna paketet. Terriern gick direkt på själva moderpaketet, medan dottern verkade mycket nöjd med att göra bekantskap med Lilla My. Maken är förmodligen så pass god att han nöjer sig med att resten av familjen mår gott. I annat fall kan han få smaka LITE av det chokladgoda, så ska väl julfriden vara ett faktum.

God jul alla julklappsbytare!

1 kommentar:

mia sa...

Ja, visst är det jag!
Vad roligt att du och familjen verkar gilla paketet.
Jag älskar julklappsbyten! Och det är ju ännu mer spännande när man ger och får från någon som är hemlig.
God Jul!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...