måndag 14 januari 2013

Veckans boktips för lärare

Ni glömmer väl inte att ta del av diskussionerna runt litteratur för lärare som pågår på Bokmässans community? Varje vecka delar jag med mig av mina bästa tips i något som jag (föga originellt) kallar Veckans boktips för lärare. Har du ett tips jag borde ta del av eller om vill läsa vad andra rekommenderar, klicka dig vidare till gruppen Litteratur för lärare, vet jag.


Veckans boktips, vecka 3 är för övrigt John Hatties Synligt lärande för lärare. Boken är en forskningssammanställning baserad på forskning på mer än 240 miljoner elever! Hattie pekar exempelvis på att återkoppling och lärarens trovärdighet är viktigare för elevens lärande än klasstorlek och ekonomiska resurser. Sprängstoff mina vänner!

Läs mer om boken på min lärarblogg Samtal mellan två lärare eller på Natur och Kulturs hemsida.

1 kommentar:

Emma sa...

Jag tycker Hattie verkar bra, många ögonöppnare.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...