lördag 10 mars 2012

Är det här allt?


Såg Det här är allt av Aidan Chambers på Bokslukarens bokrea, och kunde inte motstå den. Eller, jo, det kunde jag. Först. Men sedan tänktetänktetänkte jag på boken en hel dag och fick gå tillbaka till butiken. Jag visste att jag skulle gilla den.

Kanske blir det mars med Chambers och inte mycket mer än så, boken är ju åttahundrafemtio sidor tjock. Tala om thud factor! Men jag känner respekten från mina fellow pendlare i morgonrusningen, alltid något. Och boken är bra, otroligt bra faktiskt. Jag återkommer i frågan.


3 kommentarer:

...med näsan i en bok... sa...

Låter ju bra, ska bli kul att läsa din recension!

Bokdivisionen sa...

Jag har inte riktigt förstått poängen med ungdomsböcker, kan inte du-som-tänker-lite-som-jag förklara det för mig? Jag har en fördomsfull bild av att det är lite banala eller triviala böcker som inte berör en vuxen läsare, förlåt. *skäms* Men jag blir gärna övertalad, jag är öppen för all input och påverkan när det gäller böcker och läsning. Dessutom gillar jag ju Chambers!

Josefin sa...

Åh, det finns ett långt svar på din fråga (tror att jag måste skriva ett blogginlägg om saken). Det korta svaret är: Läs "Himlen börjar här" av Jandy Nelson och upptäck de välskrivna ungdomsromanernas storhet.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...