fredag 2 mars 2012

Om det här med bokbloggare och hyllvärmare

Jag har förstått att som bokbloggare bör man ha hyllvärmare att döda. Själva hyllvärmarbegreppet är överallt i bokbloggosfären. Jag har inte direkt haft några, kanske för att jag är en sådan där retsamt utrensande person och gör mig gärna av med allt som inte passar. Även böcker. Men nu har jag skaffat mig några böcker jag inte har tänkt mig läsa genast så att jag kan vara med i gänget, döda en och annan hyllvärmare emellan varven. Köpte till och med några extra bokreaböcker bara för att. Nuförtiden läser jag inte böcker med någons svindlande hastighet, så det lär dröja innan de blir utlästa allesammans. Det känns fint. Hej hyllvärmare!
 

2 kommentarer:

Bokdivisionen sa...

Jag förstår dig precis. Jag fyllde raskt på bokförrådet så snart jag börjat blogga. Man vill ju inte verka konstig liksom. "Kolla den där, hon köper bara EN bok som hon läser ut innan hon köper en ny!" :-)

Monika sa...

Riktiga hyllvärmare har jag faktiskt inte så många, eftersom jag så ordentlingt (oftast) läser i den ordning jag köpt böckerna. I alla fall årsvis. Däremot har jag en ofantlig mängd olästa böcker i hyllan, men det har jag haft så länge jag kan minnas :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...