fredag 28 oktober 2011

Olästa böcker och gröna kulor

Jag har städat, sorterat ut samtliga olästa romaner ur bokhyllan och lagt dem på mitt nattygsbord. De var fler än jag trodde. Vill lova något storartat i stil med att alla ska vara utlästa innan årets slut, men det skulle vara ljug, så jag låter bli.

Istället ser jag utrensningen som ett försök att hålla de olästa böckerna aktuella i mitt medvetande, så att jag ska bli sugen på att läsa någon av dem och kanske en morgon utbrista: En dåre fri vill jag läsa! Vi får väl se hur suget utvecklar sig. Utan sug ingen läsning, så är det.

Och, JA, det är jag som äter de gröna kulorna i den randiga skålen. Marmeladgodis är ju fantastiskt läsgodis. Prova!

2 kommentarer:

klok som en bok sa...

Jag har också allt oläst i en hög nära sängen men det verkar inte hjälpa för högen bara växer och växer:-)

Josefin sa...

Ah, är det så? Typiskt min otur.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...