tisdag 15 maj 2012

Psykologer läser böcker

Jag och Edit-Lisa besökte Kulturhusets återkommande event "Psykologer läser böcker" idag. Jenny Jägerfeld (fantastisk författare och psykolog) och Allan Linnér (nya radiopsykologen i P1) diskuterade Strindbergs En dåres försvarstal med oss i publiken och jag lärde mig ett och annat om Strindbergs anknytningsmönster, rädsla att bli lämnad och om hur August Strindberg och Siri von Essen hade kunnat växa genom parterapi.

Förutom att ta in all denna kunskap om Strindbergs relationer hann jag tänka att kulturtanter är alldeles förtjusande och att jag gjorde en insats för åldersintegrationen genom att sänka medelåldern på detta event med sisådär 10-15 år.

Summa summarum, ett trivsamt litterärt äventyr med fina uppslag till psykologiundervisningen.

1 kommentar:

Ellis sa...

Jenny Jägerfeld är verkligen en fantastisk psykolog! Måste varit väldigt spännande att höra vad detta par hade att säga om Strindberg, önskar jag hade fått höra det igen!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...