torsdag 17 mars 2011

Editträff

Fina Edits har träffats och avhandlat Var är Jane Eyre? av Jasper Fforde. Lisa hade fixat kreativa smörgåsar ("De äter ju inget annat än mackor i den där boken") och kalasgod soppa. Vi verkade alla tycka att boken var svår att komma in i och misstänkte att den svenska översättningen sumpat mycket av det som var tänkt att vara roligt i boken. Bokmalarna i boken var en favorit.

Nya boktips kom, såklart, och en ny bok har utsetts. Det var Elisabeths tur att tipsa. Denna gång valde vi mellan Bengt Ohlssons Kolka, Teser om kärlekens existens av Torben Guldberg och Salome av Mara Lee. För egen del föll alla böckerna mig i smaken (relationsromaner!) och jag har ställt mig i kö på Hornstulls bibliotek på dem alla tre. Edits var överens om att Kolka är vår bok att läsa till nästa gång, så den sätter jag tänderna i allra först.

Nu tänker jag sol, parkbänk och bebis som sover gott i sin vagn. Go!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...