tisdag 21 december 2010

eLiB vs. cd-ljudbok 1-0

Halva gårdagen spenderade jag i soffan med att lyssna på Lee Childs Dollar via eLiB. Ett ganska märkligt val av ljudbok kan tyckas, så här i efterhand. Jag gillar inte deckare så särdeles. Och jag gillar inte översatta amerikanska böcker. Jag vet faktiskt inte varför jag valde just den. Dessutom hade uppläsaren lite av en göteborgsk accent och det är ju inte heller min favvoaccent. Det gör ju valet än mer märkligt. Överlag kan man fråga sig vad Freud hade sagt om valet, men jag misstänker att svaret inte hade varit smickrande, så jag rotar inte mer i det.

Själva e-ljudbokslyssnadet gick i varje fall bra. Jag fick ladda ner en uppdatering av min Flash-spelare, men sedan flöt det på fint. Jag bytte dator vid ett tillfälle och eLiB klarade ändå utmärkt av att hålla koll på hur långt jag kommit i min bok. Det tyckte jag var bra. Märkte också att ljudboken kan vara hemmafruns ultimata sällskap. Medan jag kokte rödkål lyssnade jag på hur den före detta militärpolisen Jack Reacher blev häktad misstänkt för ett mord han inte begått. Vad är det om inte krydda i vardagen?

Under dagen kom cd-ljudboken, och tillika månadens Editbok, The Little Stranger jag beställt via Bokus och jag spenderade sisådär en timme med att mata in 13 cd-skivor i datorn så att jag ska kunna lyssna via iTunes. Verkligen inte smidigt alls. Imorgon tänkte jag dock spola Jack Reacher och börja lyssna på Främlingen i huset istället. Griljera skinka, steka köttbullar och avnjuta brittisk spänning. Det blir bra det.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...