torsdag 18 november 2010

Jag har fått en Cherry on Top Award!

Grattis till mig! Pocketpinglorna har gett mig en Cherry on Top Award för min blogg. Tack! För att förtjäna denna utmärkelse ska jag nu nämna tre författare som jag räknar bland mina favoriter och nämna en favvobok per författare.

Att välja tre favoriter är svårt, så jag valde tre favoriter med lite bredd.

1. Haruki Murakami
Murakami är kung, åtminstone kung bland fantasieggande romaner. Bäst av alla är Kafka på Stranden. Den liknar inget annat jag läst.

2. Per Anders Fogelström
Jag gillar sekelskiftesstockholm och ingen kan beskriva det som Per Anders Fogelström. Språket är så vackert och det finns en självklarhet i Fogelströms berättande som jag inte kan få nog av. Bäst är förmodligen Mina drömmars stad.

3. Gunnar Ardelius
Gunnar skriver de finaste ungdomsromanerna med de mest poetiska titlarna. Jag önskar att jag skrivit dem själv allihop. Tycker dessutom att Ardelius verkar så himla sympatisk. Finast är kanske hans debutroman Jag behöver dig mer än jag älskar dig och jag älskar dig så himla mycket.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...