måndag 1 november 2010

Yasuragi - läsvänligt?

I helgen var jag och maken på spa, vi hade fått en helg på Yasuragi Hasseludden i bröllopspresent av våra vänner. Både jag och min man tänkte oss en lowtechhelg med läsning i fokus, vila och god mat. Läsa gjorde vi, indeed. Jag läste ut både Mordet på Halland och Ju fortare jag går, desto mindre är jag och maken slukade Strindbergs stjärna.

Men egentligen tycker jag inte att Yasuragi var en särdeles läsvänlig plats. I ärlighetens namn läste jag merparten av mina böcker nattetid för att jag inte kunde sova. Mannen däremot hittade ro i vilstolen vid bassängkanten och läste gott där. Jag tycker nog för egen del att småblöta handdukar, badkläder och halvnaket går dåligt ihop med läsning. Vill liksom hellre vara torr, påklädd och ingosad i mysfåtölj när jag läser. Och så var det ju så mycket som skulle göras på Yasuragi: japansk tvagning, zenmeditation, sushiskola, kroppsinpackning och teppanyakimiddag (jättegott!). Frågan är kanske hur mycket jag verkligen vilade, men det är klart, det är en helt annan historia.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med läs-spa! Jag och min syster brukar åka på läs-spa varje höst till Skepparholmen. Vi sitter med näsan i varsin bok hela tiden och konverserar bara lite över middagen och i poolen :) Det finns sköna fåtöljer på spa-avdelningen och blöta badkläder åker av innan boken åker fram! Rekommenderar Skepparholmen för läshelg. Har missat att läsa din blogg på ett tag, men ska genast börja igen :)
Kram, Lisa (Nydenmo Drake)

Josefin sa...

Vilket bra tips! Skepparholmen verkar lite mer småskaligt och läsvänligt. Och lite snällare mot plånboken, det gör ju också sitt. En syster att läs-spaa med låter ju dessutom alleles lysande. Jag har dessvärre ingen, men maken atäller nog upp :). Kram tillbaka!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...