torsdag 5 december 2013

Vad ska bebisen heta? Kom med tips!

I början av januari kommer mitt andra barn, är det tänkt. Min dotter som nu är snart tre heter Lotten, döpt efter min farmor och Hennings fru i Per Anders Fogelströms Mina drömmars stad. Nu uppskattar jag det här bokliga temat och undrar om ni har några namnförslag med boklig anknytning till nummer två, flicka eller pojke: Vad ska bebisen heta?

PS: Jag är ju inte ensam om att döpa barn efter romankaraktärer. Sedan tidigare har jag skrivit om Jamie som fick sitt namn från Diana Gabaldons Främlingen. Du kanske också vet någon som fått sitt namn efter en romanfigur?

4 kommentarer:

Malin sa...

Själv är jag barnsligt förtjust i Jane och Emelie :)

mia sa...

Bastian efter Bastian i Den oändliga historien.

Josefin sa...

Malin: Brontë-systrarna är mycket god inspiration, indeed!

Mia: "Den oändliga historien" hade jag nästan glömt! Måste ses/läsas å det snaraste.

Elisabeth sa...

Theodore, så klart.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...