onsdag 21 september 2011

Utvärderingsexemplar - den kommunanställdes guldkant på tillvaron

Jag var på skolan häromdagen och till min stora glädje upptäckte jag att mitt fack var fullproppat med BÖCKER. Merparten var visserligen böcker jag beställt själv, men ändå. Nu ligger det ett gäng spännande utvärderingsexemplar* och väntar på mig tillsammans med lite annan spännande fortbildningslitteratur, bland annat Relationskompetens i pedagogernas värld som jag valt själv (valet kan kanske ha något att göra med min nyvunna kärlek till Jesper Juul) och en tungviktare från Skolverket om GY11. Nu ska jag läsa och bläddra och drömma om alla roliga lektioner jag ska ha. Det må vara lite beigt, men utvärderingsexemplar är sannerligen den kommunalanställdes guldkant på tillvaron.


*läromedel som förlagen delar ut gratis i utbyte mot att läraren som beställt dem utvärderar dem efter användning.

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...