söndag 16 september 2012

Vad jag lärt mig av Caitlin Moran

Jag ska på bröllop om ett par veckor och har haft klädvalsångest. Har provat moderna löst sittande och märkligt skurna sidenklänningar från Whyred, Marc O'Polo och alltvaddetheter och undrat om jag inte bara skulle dra en påse över huvudet alternativt stanna hemma. I provrummet på PUBs varuhus hörde jag emellertid Caitlin Morans röst eka i mitt huvud när jag till slut fiskade fram en femtiotalsklänning, vintage. Helleluja, lita på Morans råd:


"Det är ytterst osannolikt att du missklär i en knälång figursydd femtiotalsklänning med ärmar samt en liten kofta. Har du sett Christina Hendricks (den bysta, sexiga Joan Holloway i Mad Men, hon som nyligen fick smeknamnet "The Body" i Vanity Fair) i militärbrallor och linne? Rena mardrömmen. Dra nu själv slutsatsen av detta." (s.224)

1 kommentar:

Sara Pepparkaka sa...

Är det inte det jag alltid sagt, allt man behöver veta finns i böcker!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...