lördag 11 augusti 2012

Nya tider

Jag är redo att omfamna höstterminen och börjar så sakteliga krypa ur semesterdvalan. Nya tider stundar med nytt jobb och dottern på dagis. En fin sak, rent generellt, är att jag kan promenera till mitt nya jobb. Yej! En dålig sak, helt specifikt, är att det för med sig kraftiga inskränkningar i mitt läsande. Pendlingstid är ju lästid som alla vet. Innan dottern är inskolad på dagis och jag är intrimmad på nya jobbet har det förmodligen gått både en och två och tre månader och kanske kommer jag inte ha läst mycket alls. Det är annat som är viktigare nu, helt enkelt.


Men! Jag har emellertid fortfarande ingen tv, så om jag inte är helt slutkörd på kvällstid när dottern somnat och jobbet är gjort kanske jag gluttar lite i någon av de senaste romanerna jag beställt: Jellicoe Road, Janne min vän och ACT helt enkelt - en introduktion till Acceptance and Commitment Therapy. En ungdomsroman som fått finfina recensioner, en bok som utspelar sig på min nya arbetsplats och lite av det senaste inom psykologin väntar på mig. Och så blir det säkert en ny Edit-bok, så klart.

Skolblogga kommer jag emellertid att göra för fullt, det känner jag på mig. Jag har redan skrivit några rader om Torkel Klingbergs förträffliga bok Den lärande hjärnan som ju väckt mycket uppmärksamhet i det att den diskuterar att modern hjärnforskning och modern pedagogik inte harmonierar. Kolla in här om du är sugen på att läsa mer om det. Annars ses vi här, kanske förr, kanske senare. So long!

Inga kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...