lördag 20 april 2013

Löneförmån: Tranströmer

Att arbeta på en skola med anor har sina fördelar. Igår delades Tranströmer-stidendiet ut till en lovande skribent på Södra Latins gymnasium. Givetvis var Tranströmer själv på plats. Likt en rockstjärna vinkande han till en ivrigt applåderande publik medan han gjorde entré. Själva prisutdelningen hann jag emellertid inte se, eftersom nationella proven i svenska kallade (64 av 96 muntliga anföranden klara 0 av 96 uppsatser rättade för den som vill hålla räkningen). Men Tranströmer satte onekligen lite stjärnglans på min fredag.

4 kommentarer:

Ingerun sa...

Så häftigt! Men tog du inget idol-foto?! Det borde vara straffbart. Iallafall böter! :)

Josefin sa...

Wow! Om du har den eleven i din klass - SPARA NÅGOT SOM DEN SKRIVIT. Kan bli värdefullt i framtiden.

Sincerely Johanna sa...

Vilken fantastisk löneförmån!

Josefin sa...

Ingerun: jo, men bilden blev så rysligt dålig. TYPISKT. Och jag gjorde missen att jag trodde mig kunna hinna se själva prisutdelningen och mer av Tranströmer, men inte då.

Josefin: Dessvärre inte min elev...

Johanna: Ja, som kommunanställd är jag ju inte bortskämd med förmåner precis. Tranströmer är ett fint plåster på såren.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...