onsdag 4 augusti 2010

Mödrar emellan

Om sex dagar ska jag ha läst ut Mödrar emellan av Sindiwe Magona och diskutera den med mina Edits. För sju veckor sedan beställde jag boken på Bokus, min alltid lika pålitliga bokleverantör. (Eller, egentligen är jag mest bara en extrem vanemänniska och missbrukare av premiecheckar från MedMera). De hade den emellertid inte på svenska, så  jag kostade på mig ett ex på engelska. Men, först fick jag beskedet att boken skulle levereras efter 20 arbetsdagar, vilket är en väldigt lång tid. Sedan, efter 20 arbetsdagar, kom följande besked:

"Hej!

Vi kan tyvärr inte leverera följande artiklar trots tidigare
orderbekräftelse och därför är de nu annullerade:

* 1 st Mother To Mother (9780864864338)

Vi har inte möjlighet till restnotering och artiklarna har därför strukits
från din beställning."

Nu känns det lite deppigt. Boken finns att låna på Medis bibliotek. I september. Åka till Skärholmen är jag för lat för, men där finns den. Min strategi nu är att vänta på att boken ska komma fallande till mig från ovan. Det känns inte jättetroligt att den kommer att göra det, men man vet ju aldrig.

2 kommentarer:

Lisa sa...

Har du provat Bokbörsen? Där finns ju det mesta.
www.bokborsen.se

Josefin sa...

Kände inte till Bokbörsen, men där fanns den ju! Leveranstid dock 4-10 dagar. Det blir ju tajt utifrån rådande premisser, men Bokbörsen blir det helt klart i framtiden.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...