onsdag 23 juni 2010

Död tills mörkret faller

Jag älskar tv-serien True Blood. Jag menar, det är amerikanska södern, smygerotik, diverse övernaturliga väsen och inte minst: vampyrer. Säsong tre har börjat visas i Amerikat och jag vill se den genast. I brist på tålamod trodde jag att romanförlagan till tv-serien skulle stilla mitt behov. Omslaget var ju så rackarns snyggt, dessutom. Men, nej. Att läsa om det jag redan sett gjorde bara att jag saknade tv-karatärerna än mer. Blev exempelvis sjukt besviken när Sam Merlotte plötsligt var blond i boken. Alltså, hallå, ALLA vet att Sam har mörkt hår.

Jag förstår att jag har fel. Att boken kom före tv-serien och allt det där. Men HBO har producerat en oemotståndligt snygg serie och kalla det primacy-effekt, idioti eller bara allmänt oförstånd, men jag vill inte läsa fler av Charlaine Harris böcker, jag vill se True Blood på tv.

http://knuff.se/isbn/9789170018152

1 kommentar:

Unknown sa...

Själv konstaterade jag att Bill är väldigt mycket charmigare i serien, än vad han är i boken. Jag tycker nog att det är svårt att tycka om honom alls - och jag tycker att karaktärsbeskrivningarna inte är helt övertygande heller. Sen försvinner väl lite med meningen när man redan vet slutet av boken innan man börjar läsa.

Jag tänker dock inte ge upp för det, jag har redan köpt boxen med 8 böcker så det är lika bra att hugga in i nästa... :P

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...